VR w Learning and Development: między potencjałem a rzeczywistością wdrożeń.

VR otwiera zupełnie nowe możliwości w edukacji i rozwoju kompetencji – ale jej skuteczne wdrożenie wciąż stanowi szereg złożonych wyzwań technologicznych i organizacyjnych. Organizacje mierzą się obecnie z fundamentalnymi problemami: fragmentacją rynku VR i brakiem jednolitych standardów technologicznych oraz wysokimi kosztami początkowymi związanymi z zakupem sprzętu i infrastruktury. Dodatkowo pojawiają się trudności w integracji rozwiązań VR z istniejącymi systemami LMS, konieczność zapewnienia stałego wsparcia technicznego i serwisu, a także wyzwania związane z przygotowaniem kadry szkoleniowej. To nie będzie teoretyczna opowieść o technologii przyszłości, lecz prezentacja konkretnych kroków, decyzji i wyzwań, które trzeba pokonać, by VR faktycznie zadziałał w środowisku uczenia się. Omówię zarówno aspekty technologiczne, jak i strategiczne podejście do wdrożenia. W trakcie sesji pokażę sprawdzone rozwiązania i najlepsze praktyki, które pomogą skutecznie zaimplementować VR w organizacji. Szczególną uwagę poświęcę budowaniu kompleksowego ekosystemu VR. Wymaga to przede wszystkim standaryzacji sprzętu i oprogramowania, stworzenia obszernej biblioteki kompatybilnego contentu oraz przygotowania odpowiedniej infrastruktury technicznej. Niezbędne jest także opracowanie skutecznych procesów wdrożeniowych i szkoleniowych, a także zapewnienie ciągłego wsparcia dla użytkowników końcowych. Tylko całościowe podejście do tych wszystkich elementów pozwoli na efektywne wykorzystanie potencjału VR w edukacji i rozwoju kompetencji.  
PRELEGENCI