Wybrane trendy i zmiany w edukacji pracowników przedsiębiorstw
Od wielu lat jestem uczestnikiem rynku usług rozwojowych i analizuję go z kilku perspektyw. Jako szef izby gospodarczej naszej branży patrzę na rynek i jego uwarunkowania, liczby i statystyki. Jako właściciel firmy szkoleniowej oraz trener i konsultant biznesowy patrzę, jak zmieniają się potrzeby firm i pracowników. Pracując w programach train-the Trainers oraz uczestnicząc w inicjatywach związanych z jakością i profesjonalizmem wsparcia uczenia się ludzi, widzę rosnące wymagania w stosunku do naszej branży.
W ramach wystąpienia postaram się odpowiedzieć na kilka ważnych pytań:
- Jakiej nowej wiedzy dostarcza nam nauka o uczeniu się człowieka?
- Jak zmieniają się potrzeby uczących się?
- Jak zmieniają się potrzeby organizacji w zakresie uczenia się?
- Jak zmieniają się nasze możliwości projektowania i dostarczania usług rozwojowych?
Kolejno postaram się odpowiedzieć na pytanie, jak to wszystko wpływa na projektowanie i dostarczanie usługi rozwojowej. Czy czeka nas rewolucja w obszarze organizowania uczenia się innych? Co powinni zrobić edukatorzy, aby sprostać oczekiwaniom rynku i wykorzystać obecne możliwości, jakie dają technologie uczenia się?