PROGRAM KONFERENCJI ELF 2018
815 - 900 | Rejestracja i poranna kawa | |||
900 - 915 | Otwarcie konferencji | Marta Machalska | Twórca Konferencji – Prezes Zarządu iPro | |
915 - 1000 | Pięć sekretów szybkiego uczenia się i jak je stosować (projektuj skuteczny e-learning)! | Krystyna Gadd | Ekspert Szybkiego Uczenia Się | |
O WYSTĄPIENIU: W trakcie interaktywnej sesji Krystyna podzieli się swoją wiedzą na temat 5 sekretów, jakie kryje metoda szybkiego uczenia się. Zaprosi nas do udziału w eksperymencie aby zademonstrować, jak uczynić naukę bardzo prostą i przyjemną! Jednym z owych pięciu sekretów jest posiadanie wiedzy o tym, jak działa mózg. Krystyna przekonuje: „Jeśli chcecie poznać najskuteczniejsze metodyki stosowane w e-learningu, bądźcie gotowi na zaangażowanie i aktywny udział w tej sesji”. | ||||
1000 - 1035 | Przyszłość technologii e-uczenia się: Co się dzieje i o czym jest głośno? | Sarah Saunders | Learning Technologies Expert | |
O WYSTĄPIENIU: W stale zmieniającym się świecie pełnym coraz bardziej zaawansowanych technologii, osoby kształcące się i rozwijające znajdują się w punkcie zwrotnym. Zmieniają się techniki uczenia się, co może skutkować albo krokiem w przód albo pozostaniem w tyle! Podczas tej wciągającej, prowokującej do myślenia i wymagającej sesji będziemy badać, jak będzie wyglądać przyszłe uczenie się organizacyjne w nieustannie zmieniających się warunkach pracy. Zastanowimy się, jaką rolę będą odgrywały technologie uczenia się w przyszłości organizacji. | ||||
1035 - 1100 | Przerwa kawowa, networking | |||
1100 - 1130 | 12 nieuchronności cyfrowego nauczania | Perry Timms | „The most Influential HR 2017” | |
O WYSTĄPIENIU: Ponieważ świat, w którym żyjemy i pracujemy, wydaje się bardziej nieprzewidywalny, musimy zastanowić się, jak możemy temu zaradzić starając się rozsądnie prognozować naszą przyszłość? Trzeba wykorzystać w tym celu nasze zmysły, dane jakie mamy dostępne, naszą wyobraźnię oraz technologię cyfrową, by dobrze „skroić” kształt przyszłego środowiska pracy i uczenia się.Podczas wystąpienia spojrzymy w przyszłość cyfrowego nauczania, gdzie odkryjemy 12 nieuchronnych elementów, których nie możemy przeoczyć. | ||||
1130 - 1150 | Projektowanie e-learning zorientowane na użytkownika | Rob Hubbard | eLearning Designer | |
O WYSTĄPIENIU: Zbyt często szkolenia e-learningowe projektuje się z myślą o ułatwieniach dla producenta, preferencjach eksperta merytorycznego, czy potrzebach zespołu IT. Powstaje wówczas efektywne rozwiązanie uwzględniające całą stronę merytoryczną z wykorzystaniem technologii oferowanej przez specjalistów IT.I wtedy dostęp do szkolenia dostają użytkownicy. Stwierdzają, że jest ono nudne, zbyt długie, trudne w obsłudze i niedopasowane do ich potrzeb. Wyrażają swoją opinię oczami i brakiem uwagi, ignorują wszystko i znajdują sposób obejścia szkolenia. W międzyczasie pozostali zainteresowani narzekają na małe zaangażowanie użytkowników, zdezorientowani własną porażką. Użytkownicy są najważniejszym elementem projektowania e-learningowego. W swojej sesji Rob Hubbard podzieli się technikami stosowanymi przez LAS w projektowaniu razem z użytkownikami, co skutkuje przygotowaniem doświadczeń rozwiązujących ich problemy i spełniających ich oczekiwania. Wraz z uczestnikami sesji Rob przeanalizuje również ponad 30 dostępnych obecnie form cyfrowego uczenia się i wskaże, kiedy najlepiej je zastosować. | ||||
1150 - 1210 | eLearning czy Blended Learning? Wyższość nowoczesnych form edukacji na przykładzie języków obcych | Michał Lach | eTutor | |
O WYSTĄPIENIU: Jeśli kupujesz tradycyjne szkolenia językowe to marnujesz połowę budżetu. Dowiesz się jak przyśpieszyć proces nauki i jednocześnie zmniejszyć ilość zajęć z lektorem o połowę. Opowiem o tym dlaczego i kiedy e-learning jest najefektywniejszą formą nauki oraz o tym dlaczego Blended Learning stosowany w formule Flipped Classroom jest najszybszą formułą nauki języka obcego. Opowiem też, które kompetencje językowe zdecydowanie łatwiej rozwijać poprzez e-learning i jak stworzyć optymalny miks e-learningu językowego z konwersacjami. Przedstawione zostaną założenia nowoczesnej metody eTutor Flipped Blended Learning, wykorzystującej największą polską platformę do nauki angielskiego. | ||||
1210 - 1310 | Lunch, networking | |||
1310 - 1330 | Komunikacja dwukierunkowa w biznesie. Jak budować relacje biznesowe przez webinary? | Agata Jusiel | ClickMeeting | |
O WYSTĄPIENIU: Celem każdego webinaru jest nawiązanie kontaktu z publicznością. Ma on wzmocnić pozycję marki, zwiększyć zaangażowanie odbiorców oraz podnieść wyniki sprzedażowe. Nie jest to jednak rzecz łatwa do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli w swoich webinarach koncentrujesz się na mówieniu, a nie na rozmowie. Jak sprawić, by komunikacja online była angażująca, a granica pomiędzy online, a offline skutecznie się zacierała? | ||||
1330 - 1410 | Użytkownik smartfona… Ułatwienie przystępnego, samodzielnego i przyszłościowego dostępu do szkoleń | Andy Lancaster | Dyrektor L&D, CIPD | |
O WYSTĄPIENIU: Smartfon zrewolucjonizował świat!Początkowo komórka służyła tylko do wykonywania telefonów, jej przemiana w potężny ‘komputer kieszonkowy’ otworzyła szereg możliwości, które zmieniły nasze życie. Wydaje się więc logiczne, że smartfon stwarza pasjonujące, nowe okazje do uczenia się i rozwoju zawodowego… i robi to! W swoim wystąpieniu Andy Lancaster przedstawi 10 sposobów na ułatwienie uczenia się przy użyciu smartfona oraz zasugeruje, w jaki sposób zwiększyć te możliwości. Dowiemy się również jak zmieniaja się praca, miejsce jej wykonywania i pracownicy, i co sprawia, że telefon komórkowy staje się niezbędnym narzędziem uczenia się. | ||||
1410 - 1440 | 3W czyli wybór, wdrożenie, wartość – na przykładzie wdrożenia platformy Cornerstone w Softserve | Christina Wilhelm, Viktor Karatov, Michał Strzelec | Cornerstone/Softserve | |
O WYSTĄPIENIU: Wybór systemu do obsługi szkoleń jest sprawą prostą. A może jednak nie? Trzeba upewnić się, że użytkownicy polubią narzędzie, administratorzy będą mieli odpowiednie wsparcie i elastyczność, by przygotować szkolenia dla pracowników, a IT będzie zadowolone z możliwości integracji. Dodatkowo rozwiązanie musi być bezpieczne, a zarząd zachować środki na inne inwestycje. Tylko tyle? Nie, kryteriów jest znacznie więcej – o tym jak się nie pogubić i właściwie odrobić „pracę domową” opowiemy na przykładzie dużej firmy z Ukrainy działającej globalnie. Wybór to dopiero pierwszy krok, potem jest wdrożenie, a następnie już tylko codzienne użytkowanie. Chociaż czasu będzie tylko 30 minut, przybliżymy Wam każdy z tych etapów. Softserve i Cornerstone. Jeden cel, wspólna podróż. | ||||
1440 - 1505 | Paradoks w e-learningu w znaczeniu pojęć: drogi, a jednocześnie tani | Robert Wróblewski | iPro | |
O WYSTĄPIENIU: Pytania i dyskusje na temat kosztu przygotowania e-szkolenia lub wdrożenia rozwiązań e-learningowych jest wielokrotnie tym, co przesądza o wdrożeniu jakiegoś rozwiązania. Często dostawcy tych rozwiązań słyszą pytanie: „czemu to jest takie drogie?” rzadko tego typu pytania padają przy okazji zakupu szkoleń tradycyjnych. Tam jest oczywiste: za jakość, za pracę trenera, za obsługę logistyczną, za odpowiedzialność dydaktyczną i metodyczną, trzeba zapłacić. Stąd dziwi mnie wcześniej cytowane pytanie. Odpowiedź jest bowiem prosta: za jakość, za pracę konsultantów oraz developerów, grafików, animatorów, scenarzystów, metodyków, za odpowiedzialność dydaktyczną i metodyczną oraz czas przygotowania, trzeba zapłacić. Usługa szkoleniowa to specyficzny rodzaj usług, gdzie jej powielarność w tradycyjnym ujęciu ma swoje istotne ograniczenia; usługa szkoleniowa w formie „e” wszystkie te ograniczenia znosi. Kupując e-learning kupujemy czas, standard dostarczenia treści merytorycznej, szeroki wachlarz oddziaływania szkoleniowego oraz dowolność i dobrowolność uczestnictwa w określonym czasie. O taniości i kosztowności e-learningu więcej opowiem w mojej sesji. Zapraszam! | ||||
1505 - 1520 | Przerwa kawowa, networking | |||
1520 - 1550 | Mowa ciała w wirtualnej klasie – jak ją odczytać? | Jo Cook | Ekspert Nauczania Online | |
O WYSTĄPIENIU: Jo Cook przedstawi przyszłość cyfrowego uczenia się, w kontekście nowego paradygmatu cyfrowej mowy ciała. Poszuka odpowiedzi na poniższe pytania:
| ||||
1550 - 1610 | Sonar Mózgu - sprawdź jak myślą ludzie i wykorzystaj to w procesach uczenia się, utrzymania pracowników i rekrutacji | Anna Flis, Jowita Spychalska | Training Designers | |
O WYSTĄPIENIU: Wyobraź sobie, że masz sonar umysłu, dzięki któremu dowiadujesz się:
| ||||
1610 - 1630 | Jak zaprojektować ciekawy i skuteczny e-learning? | Daniel Whiston | Instructional Designer | |
O WYSTĄPIENIU: Projektowanie treści angażujących ludzi podczas nauki online to coś, do czego aspiruje każdy producent e-learningu. Niestety zbyt często szkolenia sprowadzają się do zamieszczenia monotonnych tekstów na ekranie a ich użytkownicy marzą jedynie o ich jak najszybszym przeklikaniu. W trakcie swojego wystąpienia Daniel zaprezentuje kilka case studies, koncentrując się na skutecznym, twórczym wykorzystaniu:
| ||||
1630 - 1700 | Panel dyskusyjny: Uczenie i od-uczanie - budowanie zwinnych i mobilnych systemów szkoleniowych | Marta Machalska, Anna Kęsik, Perry Timms, Andy Lancaster, Adam Skrzyński, Piotr Podgórski | ||
Dawno, dawno temu organizacje i sposoby ich działania były stabilne i zapewniały pracę na całe życie. Teraz struktury firm są płaskie, co umożliwia szybkie wdrażanie zmian, natychmiastowe angażowanie ludzi, delegowanie odpowiedzialności w dół. Odpowiedzialność za uczenie się spoczywa dziś na pracownikach. I … dotyczy to wszystkich: prezesów, dyrektorów, specjalistów, pracowników społecznych, nauczycieli, polityków. Na fali surfować będą ci, którzy sami podejmują inicjatywę uczenia się nowego … a jeśli uczenia się nowego, to też oduczania starego. | ||||
1700 | Zakończenie |